Gemi motorlarındaki tehlikeli titreşimleri azaltmak için elastik bağlantılar her gemi ve motorunun ihtiyaçlarına özel olarak hassas biçimde tasarlanmalıdır. Bu nedenle modeller ve bağlantı elemanları ile dişli sistemleri üreten VULKAN imalatçı firmasının ürettiği bağlantı elemanlarının çeşitleri buna uygun olarak fazladır. Bu kadar fazla çeşitte bağlantı elemanını tam olarak analiz edebilmek için firma bu ürünleri dijital hale getirmeye yönelik hızlı ve hassas bir çözüm aramış - ve ZEISS'ın T-SCAN CS lazer tarayıcısında karar kılmıştır.
VULKAN RATO S ürün serisindeki bağlantı elemanları kalıba alınmış birden çok parçadan oluşmaktadır. Gerekli elastikiyete ulaşmak için kalıba alınan bu parçaların ikisi vulkanizasyon adı verilen bir teknikle birleştirilmektedir. Sorun: teknik çizimler ve kalıba alınan parçalar her zaman birbirine %100 uyum göstermemekteydi. Bu durum çalışanların bu parçalar üzerinde çalışmak için ekstra süreye ihtiyaçları olduğu anlamına gelmekteydi. Üretim sürecini iyileştirmek için gerekli olan ilk husus kalıba alınan parçaların tam olarak analiz edilmesiydi. Yalın Üretim Müdürü Andreas Ladwig "Bu üretim hattında 40'ı aşkın çeşit ve boyut üretmekteyiz" diyor. "Kayar ölçekleri kullanarak ürünlerin geometrisini kaydetmek yıllarımızı alırdı." Daha fazla ve hatasız bir yaklaşım gerekliydi.
VULKAN ZEISS'ın T-SCAN CS lazer tarayıcısını tanıttı. Bu tarayıcı saniyede 210,000 ayrı noktayı tarayarak çalışılan parçanın topografyasını dijital hale getirmektedir. ZEISS yazılımıyla kaydedilen veriyle bu nokta bulutlarında çalışılan parçanın bir 3D modeli oluşturulmaktadır. Operatör ilk olarak kalıba alınan parçaları üretim alanında bir mengeneye monte eder. Tarama işlemi sırasında yakına monte edilen bir ZEISS T-TRACK CS+ izleme kamerası lazer tarayıcının yakaladığı noktaları sanal olarak oluşturulmuş bir koordinat sistemine kaydeder.
Ladwig ve iş arkadaşları CAD modellerini INSPECTplus yazılımının kullanıldığı tarama sonuçlarıyla karşılaştırdı. Daha sonra 'eski' CAD modellerini güncellediler ve kalıp parçaları tedarikçisine gönderdiler. Kalıba alınan 'yeni' parçaları bir lazer tarama aracılığıyla ilk örnek ölçümüne tabi tuttular. Ladwig "Her şey çok hızlı yapılıyor" diyor. "İş arkadaşım sabah vakti gönderdiği takdirde, benim de öğleden sonra analiz için zamanım varsa, bileşene ilişkin ilk örnek testini tek iş gününde tamamlayabiliyoruz. Bunu yapmak için haftalara ihtiyaç duyuyorduk." Optimizasyon süreci hem reddedilen ürünlerin oranını, hem de ürünlerin yeniden işlenmesi için gerekli zaman ve çabayı önemli ölçüde azalttı.